Sydney en de oostkust! - Reisverslag uit Agnes Water, Australië van Rens Schipper - WaarBenJij.nu Sydney en de oostkust! - Reisverslag uit Agnes Water, Australië van Rens Schipper - WaarBenJij.nu

Sydney en de oostkust!

Door: Rens

Blijf op de hoogte en volg Rens

29 November 2015 | Australië, Agnes Water

Volgens mij werd het wel tijd voor een volgend verslag aangezien ik nu bijna twee maanden in Australië ben! Het laatste verslag eindigde in Melbourne is alweer van vier weken geleden(tijd gaat snel hier). In de tussentijd is er heel veel gebeurt want ik zit nu in Agnes water.
Voordat ik Melbourne verliet had ik nog een trip gemaakt naar Wilsons Promatory, een van de mooiste natuurparken van Victoria. Het park is gevuld met kangoeroes, emu's en het beste uitzicht dat ik tot nu toe in mijn leven heb gehad.

De dag na de tour nam ik de nachtbus van Melbourne naar Sydney na gedag gezegd te hebben tegen al mijn nieuwe vrienden in ST. Kilda beach house wat toch wel als thuis begon aan te voelen. Met weinig nachtrust aangekomen in Sydney ben ik meteen op pad gegaan naar het opera house en de harbour bridge toch wel twee van de grootste iconen van Australië. In mijn hostel George Backpackers voelde ik mij meteen thuis. Ik werd meteen opgenomen in de groep en heb een geweldige tijd in Sydney gehad die vooral gevuld is met uitgaan en de stad ontdekken. Het hoogtepunt was Halloween waarbij de hele stad verkleed was gevolgd door de rugbyfinale tussen Australië en Nieuw Zeeland om vijf uur 's ochtends. De bar was voor de helft gevuld met aussie's en voor de helft met kiwi's, de sfeer valt het best te vergelijken als Nederland de Wk finale zou spelen tegen Duitsland.

Na zes dagen in Sydney ben ik naar een surfkamp gegaan bij 7 mile beach(2 uur ten zuiden van Sydney). Het kamp was prachtig en goed georganiseerd en ik heb geweldige mensen ontmoet met wie ik elke avond gefeest heb. Het enige minpunt van het surfkamp is dat het vijf dagen lang geregend heeft… De instructeurs vertelden dat dit nog nooit eerder was gebeurd en we de verkeerde week hadden gekozen. Desondanks heb ik elke dag minimaal vier uur gesurft en kan ik met trots vertellen dat ik "green waves" kan pakken. Ter informatie je hebt witte golven dit zijn de golven die al gebroken zijn en dus langzamer en makkelijker om op te surfen. Groene golven zijn nog niet gebroken waardoor ze sneller zijn en lastiger om te pakken. Na heel veel nose dives, schaafwonden en blaren kan ik nu aardig surfen en ben ik dit van plan vol te houden.

Na het surfkamp heb ik een weekend doorgebracht in Katoomba om de Blue mountains te zien. Ondanks dat de bergen er in dit weekend niet echt blauw uitzagen heb ik erg genoten van de rust in de bergen en een pauze van al het uitgaan. De Blue mountains was de laatste plek die ik nog wou zien in de omgeving van Sydney. Omdat ik nog niet wil beginnen met werken en Sydney belachelijk duur is heb ik besloten om eerst de oostkust van Australië te zien voordat ik ergens stop om te blijven werken.

Mijn eerste stop was Newcastle waar ik weinig woorden vuil aan ga maken omdat het eigenlijk een suburb van Sydney is met een Strand. Daarom ben ik heel snel vertrokken Byron Bay wat voor veel backpackers hun favoriete plek is in Australië. Byron bay is de ultieme surf town met een heel relaxte sfeer aan de ene kant en extreme sporten aan de andere kant. Tijdens mijn eerste avond in Byron kocht ik voor 210 dollar een Skydive tijdens een veiling in een bar. Drie dagen later ben ik 5 kilometer boven Byron bay uit een klein vliegtuigje gesprongen. Het was een hele aparte maar geweldige ervaring die ik zeker nog een keer wil meemaken. Na nog een paar geweldige dagen in Byron ben ik vertrokken naar Brisbane. Hier ben ik slechts twee dagen gebleven omdat ik de oostkust wil afmaken voordat het regenseizoen losbarst.

Na twee dagen ben ik snel doorgereisd naar Noosa wat in 2014 verkozen is als de beste plaats voor backpackers. Hier heb ik afgesproken met Dina! Dina en ik hebben elkaar ontmoet in Hoofddorp op het feest van Lana en kwamen erachter dat we allebei naar Australië zouden en dus zeker moesten afspreken. Het was heel fijn om een bekende tegen te komen die mij ook nog kon rondleiden door Noosa. Na drie dagen in Noosa ben ik doorgereisd naar Rainbow beach om de volgende dag te beginnen aan mijn Fraser Island tour.

Fraser Island is het grootste zandeiland in de wereld en is tot nu toe de mooiste plek waar ik ben geweest. In de ochtend werd de groep van 33 mensen verdeeld over vier fourwheeldrives. Ik werd ingedeeld in een auto met zeven gezellige Engelsen, dit werd helemaal duidelijk toen de hoeveelheid 24 ciders en 32 liter goon(wijn gemaakt van visingewanden en eierschalen die je enorme hoofdpijn en gaten in je geheugen geeft maar met 11$ per 5 liter de helft goedkoper is dan een sixpack bier) niet in de koelbox paste. Met vier range rovers reden we over het losse zand van Fraser Island naar lake Mckenzie. Dit meer was letterlijk een paradijs.

Lake Mckenzie was het hoogtepunt van het eiland maar dat neemt niet weg dat de rest van het eiland ook prachtig was. Verder bezochten we Eli creek dat zulk zuiver water heeft dat je eruit kan drinken en vijf minuten lang naar beneden kan drijven, Indian head een rotsmassa van waar we zeeschildpadden zagen en een schipwrak uit 1903. De avonden brachten we door op een camping met zo'n 200 andere backpackers, heel veel drank en helaas ook muggen en spinnen.

Ik heb geprobeerd het kort te houden hoop dat het goed gaat met iedereen in Nederland. Mijn volgende plannen zijn survivelen op een onbewoond eiland voor drie dagen in de buurt van Agnus water, The withsunday's eilandengroep afgaan met een zeilboot, scuba diven bij het great barrier reef en daarna naar Brisbane om kerst en oud en nieuw daar te vieren. Mijn plan is om in Brisbane een paar maanden te gaan werken omdat mijn geld aardig begint op te raken…

Anyway's ik schrijf al veel te lang en moet er vandoor!

• 29 November 2015 - 10:18

Je Buuv.:

He Rens, ja het was tjd maar echt niet te lang hoor. He schrijft met zoveel passie en voorstellingsvermogen dat ik echt zin heb om alles ook te bekijken. Dus hou je niet in! Wat een geweldige tijd heb je daar, je doet echt, werkelijk alles om alles uit je verblijf te halen. Heb je niet ook eenzame momenten of is het echt alleen maar feesten. Succes met je werk in Brisbane maar voor die tijd, ons laten weten hoe je survival was etc. een verslag per maand is tekort!
    Heel veel plezier nog, groetjes!

• 29 November 2015 - 10:38

Jan Bovenschen:

Hoi Rens, mooi verslag. Je maakt nog eens wat mee. Op de witte golven zou bij mij het groene not al voor de ogen komen. Ik wilde n.a.v. je verslagen ook naar Australië komen maar ik lees helaas dat je daar ook moet werken voor je geld, hmmmm,
    Prettige kerst en jaarwisseling.
    Veel plezier, groetjes Jan en Helma (op Madeira)

• 30 November 2015 - 05:30

Rens:

Hey buurbrouw ik heb echt top hier ja! Nog geen eenzame momenten gehad en ik mis Nederland nog lang niet ;) . Ik zal proberen eens in de twee weken een verslag te maken!

Hey Jan en Helma! Ik mis je humor wel een beetje hoor jan maar ik ga nog lang niet weg hier. Bedankt en jullie ook alvast een fijne kerst!

• 20 December 2015 - 17:14

Ingrid Cordes:

Hoi Rens, eindelijk een bericht uit Veenendaal, Holland.
    Ik kon steeds niet bij jou verslagen maar eindelijk is het gelukt.
    Ja de techniek staat voor niks.
    Oh heerlijk hoor om zo vrij door de wereld te kunnen reizen.
    Dan ben ik toch te vroeg geboren.
    Geniet van deze mooie tijd en wij wensen jou fijne (warme) kerstdagen toe en een goed 2016